STRESS I VIRKSOMHEDER
MENTAL SUNDHED

- Undgå stress på din arbejdsplads -

HVAD KAN MENTAL SUNDHED BETYDE I JERES VIRKSOMHED?

EN STRESSFRI ARBEJDSPLADS

Ved at vise i som ledelse har fokus på mental sundhed, er i allerede på vej til at skabe et bedre arbejdsmiljø.

3 enkle punkter der kan ændre den mentale sundhed i din virksomhed

3-2-1:

1.  Workshop med ledelse (tegne virksomhedens arbejdsmiljøstrategi til mental sundhed)

2.  Arrangement for dine medarbejdere : Hvad er stress og hvornår skal man reagere på det? Hvordan opdager man stress ved en kollega? Hvilke stresssymptomer skal jeg være opmærksom på ved en kollega? Hvad skal der til for at få en medarbejder med stress til at fungere....

3. 1-1 samtaler for udredelse via stress screening (ved behov)

HVAD OPNÅR DIN VIRKSOMHED MED MENTAL SUNDHED?

- At skabe tillid til medarbejderne

- En åben dialog, hvor medarbejderen tør at række ud ved behov når de mærker stress / stresssymptomer

- Øget arbejdsglæde

- Medarbejderne vil lære at blive mere effektive, struktur – øge deres præstation

Vi har alle været i virksomheder hvor medarbejdere ikke trives, enten pga. at de ikke er kvalificeret til opgaverne, negativt arbejdsmiljø, problemer i privatlivet eller andet.

Nøglen til et sundt arbejdsmiljø er;”Ved at italesætte og vise fokus, føler medarbejderne sig set og hørt. Derved kan det håndteres inden man får fysiske symptomer, der giver giver sygdom der kan give sygefravær”.

Kontakt mig gerne for en uforpligtende samtale, hvor vi udforsker jeres behov og du modtager et tilbud efterfølgende.

UNDGÅ STRESS I VIRKSOMHEDEN

EN STRESSFRI ARBEJDSPLADS 

  For at skabe et arbejdsmiljø hvor man får det bedste ud af sine medarbejdere, hvor de præstere det bedste de kan, er der enkle elementer der skal være i fokus.

Som medarbejder skal man….

- have opgaver der er tilpasset ens baggrund

- målsatte opgaver – klare retningslinjer

- plan for udvikling (hvad, hvornår og hvad skal der til)

- man skal føle sig hørt – blive tage alvorligt

Få øje på stresssymptomer ved kollega

Ved du med sikkerhed at ingen af dine medarbejdere er ramt af stress?

Som leder kan du observere følgende om dine medarbejdere:

- Udviser de stort overskud

- Opnår de det samme som de plejer

- Virker de fokuseret eller distraheret?

- Er der nogle der udviser tegn på: hovedpine, spæninger typisk i nakke samt ryg, trykken for brystet, sygdom (immunforsvaret bliver svækket), koncentrationsbesvær, kort lunte mv.

Mental sundhed defineres som ”en tilstand af trivsel, hvor individet kan udfolde sine evner, håndtere dagligdags udfordringer og stress, samt indgå i fællesskaber” (WHO).